LauncherOne wyniesie włoskiego satelitę

Sitael podpisał umowę ze spółką Virgin Orbit na wyniesienie małego satelity technologicznego na pokładzie systemu LauncherOne.

Obok lotów suborbitalnych drugą kosmiczną inicjatywą Richarda Bransona jest Virgin Orbit. Spółka wyodrębniona w 2016 roku z Virgin Galactic ma wynosić na orbitę małe ładunki z rakiety LauncherOne, która będzie wypuszczona ze zmodyfikowanego Boeinga 747 o nazwie Cosmic Girl.

Wizualizacja satelity µHETsat / Sitael

Na razie firma jest na etapie testów silnika do rakiety nośnej i dotychczas nie wykonano jeszcze pierwszego orbitalnego lotu. LauncherOne ma być w stanie wynosić ładunki do 500 kg na niską orbitę okołoziemską.

Demonstracyjny µHETsat zbudowany przez Włoską oraz Europejską Agencję Kosmiczną ma zostać wyniesiony na orbitę w połowie przyszłego roku. Satelita będzie testował silnik Halla, należący do elektrycznych napędów jonowych. Przetestuje również platformę S-75 dla małych satelitów.

Przebieg lotu LauncherOne / Virgin Orbit

Virgin Orbit ma już podpisane umowę na wyniesienie ładunków od NASA, OneWeb oraz Sky and Space Global.

1. i TAK NALEŻY WCHODZIĆ W KOSMOS.

Przez wynoszenie malych satelitów – a jak widać można z rakiety podwieszanej pod samolotem. To jest droga dla Polski ,kiedy w Polsce zmieni się wreszcie myślenie z niewolniczego na suwerenne.