Nowe materiały od Planetary Resources

Planetary Resources, amerykańska spółka planująca w przyszłości wykonywać szereg usług z tak zwanego górnictwa kosmicznego opublikowała szereg nowych materiałów.

W ostatnich dniach pojawiły się trzy nagrania przedstawiające wizję przyszłych prac spółki, jak również rozwoju następnego demonstratora technologii o nazwie Arkyd 6.

Wizja Planetary Resources dla rozwoju sektora kosmicznego / Planetary Resources

Program eksploracyjny firmy / Planetary Resources

Przygotowanie demonstratora Arkyd 6 do lotu / Planetary Resources

Zwiększone działania promocyjne spółki mogą oznaczać, że w najbliższych tygodniach ogłoszonych będzie więcej szczegółów dotyczących działań w następnych latach. Założona przez Petera Diamandisa firma będzie próbować opracować technologie, które będą mogły zidentyfikować ciekawe asteroidy jak również przeprowadzić na nich prace wydobywcze.

W najbliższym czasie spółka skupi się na rozwijaniu usług obserwacji Ziemi, aby przy ich pomocy sprzedawać pierwsze usługi zapewniające finansowanie pierwszych lotów rekonesansowych. Niektórzy analitycy sugerują nawet, że taki był pierwotny cel założenia Planetary Resources, zaś hasła związane wokół rozwoju górnictwa kosmicznego są wyłącznie PRem.

Pierwszy satelita firmy – Arkyd 3R (reflight) został wyniesiony ku ISS w 2015 roku przy okazji misji CRS-6. Spółka nie pochwaliła się jednak żadnymi wynikami z tej misji cubesata 3U. Wcześniej utraciła zaś debiutanckiego Arkyda 3 podczas eksplozji rakiety Antares w 2014 roku.

Seria satelitów Arkyd / Credits - Planetary Resources

Seria satelitów Arkyd / Planetary Resources

Wiadomo, że kolejny satelita firmy, Arkyd 6, jest już cubesatem 6U posiadającym szereg bardziej rozwiniętych systemów, w tym również obserwacyjnych. Będzie to demonstrator technologii dla Arkyda 100, który w przyszłości ma zidentyfikować asteroidy interesujące dla przyszłych działań górniczych. Arkyd 6 ma zostać wyniesiony w przyszłości przy pomocy jednej z rakiet Falcon 9.

Trzeba jednak pamiętać, że do  czasu rozwinięcia się przynoszącego zyski sektora górnictwa kosmicznego miną zapewne jeszcze 2-3 dekady i jeszcze wiele spółek będzie próbowało rozwijać swoje możliwości w tej dziedzinie. Prawdopodobnie wiele spółek stawiających kroki w tej branży na początku zbankrutuje i większe szanse powodzenia będą miały raczej te podmioty, które będą powstawać w dalszej przyszłości.

(PR)