Odwołany start HTV-8

Dziesiątego września miał nastąpić start japońskiego pojazdu zaopatrzeniowego HTV-8. Start odwołano gdy na wyrzutni startowej pojawił się pożar.

Start rakiety H-2B miał nastąpić 10 września o godzinie 23:33 CEST z kosmodromu Tanegashima. Na pokładzie tej rakiety znalazł się bezzałogowy pojazd zaopatrzeniowy HTV-8. Celem tego lotu była Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS).

Na około 3 godziny i 30 minut przed startem na wyrzutni pod rakietą pojawił się pożar. Pożar został ugaszony w ciągu kilkunastu minut dzięki systemowi wodnemu zainstalowanemu na wyrzutni, jednak w jego następstwie postanowiono odwołać start. Japońska agencja kosmiczna JAXA poinformowała kilka godzin później o dokładnej lokalizacji pożaru, który był związany z infrastrukturą naziemną.

Pożar na wyrzutni podczas odliczania do startu H-2B – 10.09.2019 /Credits – NECOVIDEO VISUAL SOLUTIONS

Start misji HTV-8 został odwołany. Z dostępnych informacji wynika, że nastąpi ściągnięcie rakiety do hali, gdzie zostanie wykonana szczegółowa inspekcja. JAXA poinformuje po tej inspekcji o nowej dacie startu HTV-8.

Ładunek misji HTV-8 / Credits – Kowch737