Moduł BEAM dłużej na ISS

Pod koniec 2017 roku NASA zadecydowała o przedłużeniu pobytu modułu BEAM na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Moduł Bigelow Expandable Activity Module (BEAM) został zainstalowany na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w kwietniu 2016. W zeszłym roku przewidywano, że BEAM zostanie odłączony od ISS w obecnym (2018) roku. Jednakże, w okresie wakacyjnym zeszłego roku było już jasne, że BEAM świetnie funkcjonuje w warunkach niskiej orbity okołoziemskiej. NASA postanowiła zweryfikować możliwości pozostawienia modułu BEAM przez dłużej na ISS.

Pod koniec zeszłego roku NASA zadecydowała o przedłużeniu pobytu BEAM na ISS. Moduł pozostanie przynajmniej przez kolejne trzy lata. BEAM będzie operacyjnym modułem na ISS – będzie pełnić podobną rolę co moduł Permanent Multipurpose Module (PMM), który w marcu 2011 roku został dołączony do Stacji. Oprócz tego, na BEAM będą monitorowane parametry funkcjonowania tego modułu: m.in. stabilność struktury, stabilność termiczna, wytrzymałość na uderzenia mikrometeoroidów oraz warunki panujące wewnątrz modułu.

Nagranie NASA dotyczące modułu BEAM / Credits – NASA