Opublikowano kolejne dane z MESSENGER-a

NASA opublikowała dane z sondy MESSENGER zebrane między 7 a 12 miesiącem orbitowania.

W zeszłym tygodniu NASA opublikowała w Planetary Data System (PDS) dane z sondy MESSENGER zebrane między 7 a 12 miesiącem orbitowania wokół Merkurego.

PDS to miejsce gromadzące wszystkie dane NASA dotyczące misji planetarnych. Wewnętrznym wymogiem NASA jest bowiem udostępnianie społeczności naukowej wszystkich danych z misji planetarnych w postaci udokumentowanej z recenzowanej. PDS podzielony jest na 8 zakresów tematycznych. Za każdy zakres odpowiedzialny jest uniwersytet lub wyspecjalizowany w nim instytut naukowy.

Jest to ósma edycja danych z sondy MESSENGER w systemie PDS. Opublikowano skalibrowane dane ze wszystkich siedmiu instrumentów naukowych misji oraz dane dotyczące propagacji radiowej z systemów łączności statku. Opublikowanie nowych danych oznacza, że dane dotyczące drugiego merkuriańskiego roku misji MESSENGER są już dostępne dla wszystkich.

Na zlecenie NASA firma Applied Coherent Technology Corp. stworzyła internetowy interfejs dostępu do danych sondy MESSENGER, uruchamiany w przeglądarce internetowej. Program ACT-REACT-QuickMap umożliwia przeglądanie zdjęć Merkurego wykonanych przez MESSENGER-a.

Od 17 marca 2012 MESSENGER wykonuje misję rozszerzoną. W kwietniu przeprowadzono dwa manewry, dzięki którym skrócony został czas obiegu sondy MESSENGER wokół Merkurego (z 11,6 do 8 godzin). Zużyto wtedy także cały pozostały utleniacz, który zasilał główny silnik. W 2019 roku na orbitę Merkurego wejść ma europejsko-japońska misja BepiColombo.