Konsultacje na temat raportu HEFT

Pomiędzy 3 a 5 listopada 2010 roku odbędą się konsultacje na temat raportu HEFT (Human Exploration Framework Team). Konsultacje będą przeprowadzane pomiędzy NASA a różnymi przedstawicielami amerykańskiego przemysłu kosmicznego.

Na początku września informowaliśmy o publikacji raportu HEFT, który wstępnie opisywał strategię rozwoju załogowych lotów poza niską orbitę wokółziemską (LEO) w ramach Flexible Path. Raport zawierał kilka propozycji, m.in. budowę statku kosmicznego zdolnego do operacji jedynie w przestrzeni kosmicznej oraz rozwój technologii pozwalający na maksymalne wykorzystanie wypracowanych rozwiązań przy kolejnych etapach załogowej eksploracji Układu Słonecznego. Pierwsze misje załogowe według HEFT miałyby się odbyć około 2025 roku.

Po publikacji raportu HEFT NASA zwróciła się do przedstawicieli amerykańskiego sektora kosmicznego o komentarze, sugestie i wskazówki, które pozwoliłyby na zoptymalizowanie tej wizji eksploracji a także obniżenie kosztów. Ponieważ jednym z najważniejszych aspektów “nowej ery NASA” jest planowanie z ograniczonym ryzykiem budżetowym, komentarze ze strony firm i organizacji z sektora kosmicznego pozwolą na zidentyfikowanie potencjalnych problemów technologicznych i finansowych a także korektę założeń.

HEFT docelowo ma przerodzić się we wstępną wizję eksploracji Układu Słonecznego wraz ze wskazaniem technologii, które trzeba będzie wypracować. W tej chwili nie jest znana data publikacji tej wizji, jednak można przypuszczać, że nastąpi to w ciągu kilku najbliższych miesięcy.