Nowa kometa SOHO odkryta przez Polaka!

Kolejną kometę na obrazach sondy SOHO odkrył student astronomii Michał Kusiak. Odkrycie nastąpiło kilka godzin temu. Gratulujemy!

Nowo odkryta kometa pochodzi z grupy komet Kreutza. Została ona zauważona na zdjęciach LASCO C2 pochodzących z sondy SOHO. Kometa widoczna jest również na trzech zdjęciach C3. Odkrycie kilkanaście minut po zgłoszeniu zostało potwierdzone.

Na zdjęciach C3 kometa wygląda jak słaba gwiazdka 8 wielkości oraz ma wyraźnie rozmyty kształt i lekko rozwinięty warkocz.

Załączone zdjęcie przedstawia fragment obrazów z LASCO C2 z godzin 12:06 i 12:26 UT.

Jest możliwe, że za tą kometą znajdują się inne, mniejsze obiekty, które będzie można namierzyć za pomocą instrumentów SOHO.

To nie wszystkie polskie komety odnalezione w kwietniu. Wcześniej dwie nowe komety odkrył Arkadiusz Kubczak (4 i 10 kwietnia), które potwierdzone zostały przez innych uczestników projektu. Poza tym Michał Kusiak, zgłosił 8 nieznanych komet (przeoczonych przez innych łowców) na zdjęciach archiwalnych z lat 1996-99 które oczekują na bezpośrednie potwierdzenie, bądź odrzucenie przez koordynatora projektu, Karla Battamsa.

Źródło informacji: