Space Station Research Xplorer

NASA udostępniła piątą wersję aplikacji Space Station Research Xplorer, opisującej prace na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Aplikacja Space Station Research Explorer (SSRX) opisuje działania wykonywane przez poszczególne agencje kosmiczne na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Aplikacja SSRX zawiera m.in. podstawowy opis eksperymentów, jakie są aktualnie realizowane na pokładzie Stacji, jak również i wcześniejsze eksperymenty. Eksperymenty są podzielone na działy takie jak biologia i biotechnologia, badania Ziemi i Wszechświata, badania nad ciałem człowieka, nauki fizyczne, rozwój i demonstracja technologii oraz działania edukacyjne czy kulturowe.

Ponadto, w zasobach SSRX można znaleźć opis poszczególnych stanowisk pomiarowych oraz ich pozycję wewnątrz ISS. Opis aktualnie zawiera lokalizację stanowisk w modułach Columbus, Kibo i Destiny.

Oddzielną kategorią w SSRX jest opis korzyści jakie przynoszą eksperymenty na ISS. Część korzyści ma związek z działaniami i technologiami na Ziemi, zaś część wspiera rozwój prac nad przyszłymi misjami załogowymi, w tym tymi poza bezpośrednie otoczenie naszej planety.

SSRX została wykonana przez agencję NASA. Aplikacja SSRX jest dostępna dla systemów IOS oraz Android.

Linki: IOS, Android.