Udany początek misji CRS-20

Siódmego marca doszło do udanego startu rakiety Falcon 9, która wyniosła kapsułę Dragon w misji logistycznej CRS-20. Było to ostatnie wyniesienie tej generacji pojazdy Dragon na orbitę.

Do startu rakiety Falcon 9 doszło 7 marca 2020 o godzinie 05:50 CET. Start nastąpił z wyrzutni LC-40 na Florydzie. Rakieta Falcon 9 wyniosła kapsułę Dragon do bezzałogowej misji logistycznej CRS-20. Lot przebiegł prawidłowo i kapsuła została wprowadzona na odpowiednią orbitę wstępną, stąd będzie “ścigać” Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS).

Transmisja ze startu misji CRS-20 / Credits – SpaceX

Po wykonanej pracy pierwszy stopień Falcona 9 wylądował na lądowisku LZ-1 na Florydzie. Lądowanie nastąpiło tuż po ośmiu minutach od startu. Było to już 50. udane odzyskanie członu rakiety przez firmę SpaceX.

Lądowanie pierwszego stopnia rakiety Falcon 9 - misja CRS-20 / Credits - SpaceX
Lądowanie pierwszego stopnia rakiety Falcon 9 – misja CRS-20 / Credits – SpaceX

W tej misji kapsuła Dragon po raz ostatni będzie musiała być przechwycona przez ramię robotyczne SSRMS Stacji. W wraz z misją CRS-20 zakończył się kontrakt firmy SpaceX z NASA na dostarczanie ładunków na ISS. Oczywiście misje będą kontynuowane – w ramach nowego kontraktu. W kolejnych misjach, realizowanych przez kapsułę Dragon 2, pojazd będzie automatycznie cumować do ISS.

Misja CRS-20 jest komentowana w wątku na Polskim Forum Astronautycznym.

(SpaceX, PFA)