Drugi szkielet Cygnusa w drodze do USA

Niebawem do zakładu firmy Orbital Sciences Corporation w porcie kosmicznym Mid-Atlantic Regional Spaceport (MARS) dostarczony zostanie drugi szkielet statku transportowego Cygnus, który wyprodukowany został we Włoszech.

Hermetyczne moduły statków Cygnus, noszące nazwę PCM (Pressurized Cargo Module), służyć będą do transportowania ładunków na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS). Opisywany w artykule szkielet będzie wykorzystany w trakcie pierwszej z ośmiu zaplanowanych regularnych misji zaopatrzeniowych, realizowanych na mocy kontraktu CRS (Commercial Resupply Services) pomiędzy amerykańską agencją kosmiczną NASA a prywatną firmą Orbital Sciences Corp. Wcześniej jednak nowy środek transportu wymagać będzie przetestowania, co będzie miało miejsce w trakcie misji pierwszego statku Cygnus. Obecnie start tej misji demonstracyjnej (COTS, Commercial Orbital Transportation Services) planowany jest na połowę września.

Produkcją modułów PCM zajmuje się oddział firma Thales Alenia Space w Turynie we Włoszech. W chwili obecnej moduł PCM dla pierwszej regularnej misji firmy Orbital transportowany jest drogą lotniczą za pomocą samolotu transportowego An-124. Lądowanie przewidziane jest na około 18:00 czasu lokalnego (północ czasu polskiego).

Po wylądowaniu samolotu transportowego moduł PCM zostanie wyładowany i dostarczony do zakładu Payload Processing Facility. Tam inżynierowie z firmy Orbital przez kilka następnych miesięcy będą prowadzić prace związane z połączeniem modułu PCM z modułem zawierającym awionikę, system napędowy oraz układy zasilania. Pod koniec procesu przygotowującego do startu rozpocznie się także załadunek towarów.

(OSC)