Międzygwiezdne warsztaty ESA

W dniach 20-21 czerwca w ESTEC odbędą się warsztaty dotyczące możliwości podróży międzygwiezdnych.

Temat podróży międzygwiezdnych w ostatnich latach wzbudza większe zainteresowanie w środowiskach naukowych i technologicznych, z uwagi m.in. na projekt Breakthrough Starshot. Wielu specjalistów uważa, że w perspektywie kilkudziesięciu lat możliwe będzie stworzenie małych pojazdów, zdolnych do szybkiego lotu międzygwiezdnego. Osiągnięcie układu Alfa Centauri byłoby możliwe w ciągu zaledwie kilku dekad.

Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) zaprasza w dniach 20-21 czerwca do ośrodka ESTEC na warsztaty dotyczące możliwości podróży międzygwiezdnych. W trakcie tego spotkania poruszone zostaną takie tematy jak napędy, komunikacja a także możliwości stworzenia załogowych pojazdów.

Możliwość dotarcia do najbliższych gwiazd jeszcze w trakcie ludzkiego życia (albo kilku pokoleń) z pewnością rozpala wyobraźnię. Taka forma wstępnej eksploracji naszego sąsiedztwa w Drodze Mlecznej z pewnością przyniosłaby duże korzyści naukowe i techniczne. Czy się uda? Tego dowiemy się prawdopodobnie w ciągu kilku lat, wraz z pierwszymi wynikami prac nad poszczególnymi elementami Breakthrough Starshot oraz – być może – innych projektów.

Więcej na stronie ESA: https://indico.esa.int/event/309/