Dragon dotarł do ISS (CRS-17)

Szóstego maja bezzałogowa kapsuła Dragon dotarła do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w ramach misji CRS-17.

Do startu misji CRS-17 doszło 4 maja o godzinie 08:48 CEST. Start nastąpił z wyrzutni LC-40 na Florydzie. Rakieta Falcon 9 wyniosła kapsułę Dragon do misji zaopatrzeniowej w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Lot przebiegł prawidłowo i Dragon został wprowadzony na prawidłową orbitę wstępną skąd będzie “gonić” ISS.

Dwa dni później Dragon dotarł do ISS. Po przechwyceniu przez ramię robotyczne Stacji (SSRMS), które nastąpiło 6 maja o 13:01 CEST, kapsuła został przyłączona do nadirowego węzła modułu Harmony. W tym locie Dragon dostarczył na ISS 2482 kg ładunku, z czego 1517 kg w sekcji ciśnieniowej a 965 kg w “bagażniku” kapsuły. 726 kg ładunku w sekcji ciśnieniowej to sprzęt naukowy do eksperymentów.

Dragon pozostanie przyłączony do ISS do początku czerwca. Następnie opuści Stację, zejdzie z orbity, przejdzie przez atmosferę po czym woduje u wybrzeży Kalifornii. Na Ziemię powrócą próbki z eksperymentów naukowych, zużyty sprzęt oraz pozostałe materiały, które są już na ISS zbędne lub wymagają inspekcji.

Misja CRS-17 jest komentowana w wątku na Polskim Forum Astronautycznym.

(SpaceX, PFA)