Udany start CZ-11 (21.01.2019)

Dwudziestego pierwszego stycznia rakieta CZ-11 wyniosła cztery małe satelity.

Start rakiety CZ-11 nastąpił 21 stycznia o godzinie 06:42 CET. Start nastąpił z kosmodromu Jiuquan. Start przebiegł bez zakłóceń i cztery satelity znalazły się na prawidłowej orbicie Satelity otrzymały nazwy Jilin Lincao-1, Jilin Lincao-2, Lingque-1A i Xiaoxiang-1 03.

Start CZ-11 – 21.01.2019 / Credits – CCTV, CASC

Jilin Lincao-1 i Jilin Lincao-2 to hiperspektralne satelity obserwacji Ziemi, które są częścią budowanej właśnie chińskiej komercyjnej konstelacji satelitów obrazujących naszą planetę. Z dostępnych informacji wynika, że te satelity są zdolne do obserwacji Ziemi z rozdzielczością 5 metrów przy szerokości obszaru obserwacji około 110 km.

Ponadto, w tym locie na orbicie znalazł się także satelita obserwacyjny Lingque-1A oraz satelita technologiczny Xiaoxiang-1 03. Co ciekawe, te satelity są zbudowane przez chińskie firmy komercyjne – nie instytuty naukowe. Jest to sygnał, że komercyjna branża kosmiczna w Chinach nabiera coraz większego rozpędu.

Był to szósty start rakiety orbitalnej w 2019 roku. Następny jest planowany na 24 stycznia. Wówczas indyjska rakieta PSLV wyniesie dwa satelity.

(PFA, LK, NSF)