Space 4.0 Meetup #4 (08.02.2019)

Ósmego lutego w Krakowie odbędzie się spotkanie Space 4.0 Meetup #4  – SpaceTech Made in Poland.

Działasz w branży SpaceTech albo interesuje Cię takie działanie? Zapraszamy na spotkanie w gronie ekspertów, praktyków i osób zainteresowanych tematem szeroko pojętego sektora kosmicznego.

Udział naszego kraju w globalnym rynku SpaceTech wciąż jest niewielki, jednak już istnieją firmy, dzięki którym litery PL pojawiają się na światowych mapach przemysłu kosmicznego. Krakowski Park Technologiczny jest w Małopolsce czołowym ośrodkiem czynnie zaangażowanym w rozwijanie tej branży. Już po raz czwarty organizuje spotkanie dla osób zainteresowanych sektorem kosmicznym. Poprzednie skupiały się na komercyjnym wykorzystaniu danych satelitarnych projektu Copernicus i skierowane były do firm i studentów działających w tym obszarze. Tym razem przedmiotem dyskusji będzie szersza scena SpaceTech w Polsce.

Na spotkaniu będziemy gościć: Macieja Misiurę, dyrektora departamentu Krajowego Programu Kosmicznego w Polskiej Agencji Kosmicznej, Witolda Witkowicza, dyrektora zarządzającego ICEYE Polska i Innę Uwarową, kierownika projektu studenckiego satelity PW-Sat2, w ubiegłym roku umieszczonego na orbicie okołoziemskiej.

Krajowy Program Kosmiczny na lata 2019-2021 to strategia zbudowania i wykorzystania optymalnych narzędzi wsparcia finansowego, doradczego i edukacyjnego dla sektora kosmicznego i instytucji realizujących oraz wspierających polską politykę kosmiczną. Dowiemy się jakie możliwości nowy instrument otwiera przed polskim sektorem kosmicznym i firmami, które chcą do niego wejść.

ICEYE to światowy lider w dziedzinie mikrosatelitów wykonujących radarowe zobrazowania powierzchni ziemi (SAR) z siedzibą w Finlandii. Spółka działa obecnie również w Polsce. ICEYE-X2 – drugi z planowanej konstelacji – powstał przy udziale podwarszawskiej spółki Creotech. Projekt odbił się szerokim echem w mediach jako pierwszy polsko-fiński satelita na orbicie. Przedstawiciel zarządu ICEYE Polska opowie o polsko-fińskiej współpracy w dziedzinie mikrosatelitów.

Inna Uwarowa jest naukowcem, zajmuje się również doradztwem technicznym i biznesowym w dwóch firmach z branży kosmicznej. Na spotkaniu będzie reprezentować zespół studentów, którzy doprowadzili do sukcesu mikrosatelity PW-Sat2.

Spotkanie poprowadzi Jarosław Chojnacki – koordynator projektu „BalticSatApps – Speeding up Copernicus Innovation for the BSR Environment and Security” , pracownik Krakowskiego Parku Technologicznego. Będzie miał przyjemność przedstawić różne rodzaje wsparcia skierowane do firm z branży kosmicznej.
Po spotkaniu zapraszamy na część mniej oficjalną, przy piwie.

Spotkanie odbędzie się w piątek 8. lutego w Hevre (Kraków, ul. Meiselsa 18).

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak organizatorzy proszą o wcześniejszą rezerwację miejsc: https://www.surveymonkey.com/r/space40meetup4

Organizatorem wydarzenia jest Krakowski Park Technologiczny (KPT). Ten Park ma 10 lat doświadczenia w inkubacji i akceleracji startupów z dziedziny nowych technologii. Obecnie prowadzi program akceleracyjny SpaceUp BSA dla firm zajmujących się komercyjnym wykorzystaniem danych pochodzących z europejskich satelitów w ramach platformy Copernicus EU. Program finansowany jest w ramach Interreg Baltic Sea Region. Więcej informacji o programie tutaj: http://www.kpt.krakow.pl/startupy/akcelerator-spaceup-bsa-dane-satelitarne/

Redakcja serwisu Kosmonauta.net serdecznie dziękuje Panu Jarosławowi Chojnackiemu z KPT za przesłany tekst.

(KPT)