Koniec misji CRS-15

Czwartego sierpnia 2018 zakończyła się logistyczna misja CRS-15 kapsuły Dragon.

Misja CRS-15 rozpoczęła się 29 czerwca. Start na pokładzie rakiety Falcon 9 rozpoczął się o godzinie 11:42 (CEST) z kosmodromu Cape Canaveral. Lot na orbitę trwał 9 minut i 30 sekund. Wówczas pierwszy stopień rakiety był wcześniej użyty podczas lotu, który wyniósł obserwatorium TESS dla NASA. Po drugim locie nie był jednak odzyskany.

Dla kapsuły Dragon był już drugi lot, wcześniej była użyta podczas misji CRS-9. Dragon był przyłączony do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej od drugiego lipca. Kapsuła dostarczyła m.in. zapasowej części Latching End Effector (LEE) dla ramienia Canadarm2 oraz instrumentu radiometrycznego ECOSTRESS (Ecosystem Spaceborne Thermal Radiometer Experiment on Space Station), które zostaną zainstalowane na zewnątrz stacji.

Ricky Arnold oraz Andrew Feustel przygotowują stary element LEE do powrotu na Ziemię / NASA

Dragon wylądował 4 sierpnia tuż po północy o 00:17 na wybrzeżu Kalifornijskim z ponad 2 tonami ładunku i zakończonymi eksperymentami. Na pokładzie znajdował się między innymi stary komponent LEE, który zostanie poddany dokładnym oględzinom.

Była to już 15 z 20 misji logistycznych SpaceX realizowanych w ramach kontraktu Commercial Resupply Services.