Burze i zorza polarna z pokładu ISS

Niemiecki astronauta Alexander Gerst wykonał niesamowitą serię zdjęć z pokładu ISS, prezentujących burze oraz zorzę polarną.

Astronauta Alexander Gerst (Europejska Agencja Kosmiczna – ESA oraz Niemcy) dotarł do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) 8 czerwca 2018 na pokładzie kapsuły Sojuz MS-09 wraz z Siergiejem Prokopiewem (Rosja, 1 lot) oraz Sereną Auñón-Chancellor (1 lot, NASA – USA). Ta trójka kosmonautów pozostanie na ISS do 12/13 grudnia 2018. Gerst jest drugim po Franku de Winne dowódcą Międzynarodowej Stacji Kosmicznej pochodzącym z Europy.

Jednym z zadań stale wykonywanych na ISS jest obserwacja naszej planety. Na Stacji zainstalowano już kilka instrumentów, które obserwują Ziemię – przykładami są ASIM i ECOSTRESS. Ponadto, astronauci prowadzą obserwacje i wykonują fotografie Ziemi przy pomocy dostępnych aparatów.

Poniższe nagranie prezentuje 1675 zdjęć Ziemi wykonanych przez niemieckiego astronautę. Zdjęcia wykonano z częstotliwością dwóch na sekundę. Nagranie prezentuje burze oraz zorzę polarną.

Burze i zorza polarna z pokładu ISS / Credits – European Space Agency, ESA