Udany początek CRS-15 (2018.06.29)

29 czerwca z Cape Canaveral wystartowała rakieta nośna Falcon 9. Na pokładzie znajdowała się bezzałogowa kapsuła Dragon, która dostarczy ponad 2,5 tony ładunku do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Start rozpoczął się o godzinie 11:42 (CEST) z kosmodromu Cape Canaveral. Lot na orbitę trwał 9 minut i 30 sekund. Tym razem nie odzyskiwano pierwszego stopnia Falcona 9. Był on już wcześniej użyty podczas lotu, który wyniósł obserwatorium TESS dla NASA. Dla kapsuły jest to również drugi lot, wcześniej była użyta w misji CRS-9.

Dodatkowy obiekt widziany na kadrze z transmisji / SpaceX

Podczas oddzielenia się Dragona od górnego stopnia Falcona 9 można było zauważyć duży odlatujący fragment. Analiza wykaże, czy nie było to zapomniane przez pracowników SpaceX urządzenie, czy też doszło do innej usterki.

Przyłączenie Dragona do ISS przy pomocy ramienia Canadarm2 przewidziane jest na 2 lipca. Kapsuła pozostanie połączona z Międzynarodową Stacją Kosmiczną przez około miesiąc. Wróci na Ziemię z około 2 tonami ładunku i zakończonymi eksperymentami.

Jest to już 15 z 20 misji logistycznych SpaceX realizowanych w ramach kontraktu Commercial Resupply Services. Dragon dostarczy również zapasowej części Latching End Effector dla ramienia Canadarm2 oraz instrumentu radiometrycznego ECOSTRESS (Ecosystem Spaceborne Thermal Radiometer Experiment on Space Station), które zostaną zainstalowane na zewnątrz stacji.

Nagranie startu Falcona 9 z NASA TV