Cygnus OA-9 dotarł do ISS

Dwudziestego czwartego maja bezzałogowy pojazd Cygnus dotarł do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Start misji bezzałogowego pojazdu zaopatrzeniowego Cygnus o oznaczeniu OA-9 nastąpił 21 maja 2018 o godzinie 10:44 CEST z kosmodromu Wallops w stanie Wirginia. Celem misji OA-9 jest Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS).

Statek Cygnus został nazwany “S.S. J.R. Thomson” ku czci wicedyrektora NASA z przełomu lat 80 i 90, a następnie wiceprezesa Orbital Sciences Corporation. Po raz pierwszy spółka o obecnej nazwie Orbital ATK ochrzciła pojazd Cygnus nie na część byłego astronauty, lecz byłego kierownika firma.

Trzy dni później Cygnus dotarł do ISS. Pojazd został przechwycony przez ramię robotyczne Stacji (SSRMS) o godzinie 11:26 CEST. Następnie, o godzinie 14:13 CEST Cygnus został zainstalowany do nadirowego węzła modułu Unity (Node 1).

Cygnus OA-9 dociera do ISS / Credits – NASA TV

Pojazd dostarczył 3350 kg ładunku dla astronautów przebywających na pokładzie ISS. W skład ładunku wchodzą dedykowane eksperymenty naukowe, sprzęt komputerowy, sprzęt do przeprowadzania spacerów kosmicznych, jak również paliwo, ubrania i jedzenie dla załogi ISS. Odłączenie od Stacji zaplanowane jest aktualnie na połowę lipca.