ESA ogłasza nabór na staże YGT

Podobnie jak co roku, Europejska Agencja Kosmiczna rozpoczęła nabór na programy stażowe Young Graduate Trainee. Te roczne staże pozwolą uzyskać studentom ostatnich lat studiów i absolwentom uczelni wyższych unikatowe doświadczenie planowania i zarządzania projektami kosmicznymi.

Stażysta zostanie zakwaterowany w jednej z siedzib ESA, gdzie dostanie odpowiedzialne zadania przy projekcie prowadzonym przez Europejską Agencję Kosmiczną. W trakcie całego stażu będzie mógł korzystać z pomocy przydzielonego mu mentora.

Jeśli jesteś już absolwentem lub niedługo nim zostaniesz, masz szansę na staż w Europejskiej Agencji Kosmicznej! ESA właśnie ogłasza aplikacje do Young Graduate Trainee (YGT).

Jeśli chcesz zdobyć cenne doświadczenie przy projektach kosmicznych, już dziś zaaplikuj na roczny staż w ESA. Jako stażysta będziesz odpowiedzialny za wsparcie projektów, oczywiście pod okiem doświadczonych mentorów z Agencji.

Na stronie ESA opublikowano ponad 100 ofert pracy dotyczących inżynierii, fizyki, biologii, medycyny, ale także z zakresu marketingu i prawa. Co ważne, jedna osoba może aplikować tylko na jedno stanowisko, które zaznacza się w formularzu aplikacji.

Od kandydatów wymaga się posiadania dyplomu magistra uczelni wyższej, który potrzebny jest w dniu rozpoczęcia pracy w ESA. Istotne jest również obywatelstwo – ESA przyjmuje kandydatów wyłącznie z państw, które są członkami ESA lub z państw, które podpisały Umowę o współpracy.

Kandydaci wybierani są przez departamenty, do których aplikują. Rozmowy kwalifikacyjne zazwyczaj odbywają się w lutym/ marcu. Data rozpoczęcia pracy ustalana jest wspólnie z kandydatem i może być ona podjęta w każdym czasie, pomiędzy kwietniem a wrześniem danego roku.

Stażyści mogą liczyć na:
– wynagrodzenie miesięczne ok. 2 200 euro
– 2,5 dnia wolnego miesięcznie
– ubezpieczenie zdrowotne