Zgromadzenie Ogólne ZPSK (08.06.2016)

Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego podsumował swoją działalność za 2015 oraz przedstawił plany na ten rok.

Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego (ZPSK) to bardzo ważna organizacja, która wspiera rozwój polskich rozwiązań z obszaru wysokich technologii związanych z przemysłem kosmicznym. ZPSK powstał pod koniec 2012 roku, w tym samym czasie, gdy Polska dołączyła do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Blue Dot Solutions (Kosmonauta.net) jest członkiem ZPSK. Aktualnie ZPSK zrzesza 43 podmioty. Szeregi ZPSK w ciągu roku powiększyły się o 5 podmiotów.

Ósmego czerwca 2016 roku odbyło się Zgromadzenie Ogólne ZPSK. Zgromadzenie składało się z dwóch części: zamkniętej i otwartej.

W części zamkniętej przedyskutowano osiągnięcia ZPSK z 2015 roku oraz przedstawiono plany na obecny rok. Część z zadań na 2016 rok już zrealizowano: m.in. organizacja Forum Sektora Kosmicznego. Wniosek z tej części jest następujący: aktualnie ZPSK jest w bardzo dobrej kondycji i do związku przystępują kolejne podmioty.

W części otwartej wystąpili przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, Delegacji do ESA oraz POLSA. Zaprezentowano m.in. aktualny plan przygotowań do Rady Ministerialnej ESA, która nastąpi pod koniec tego roku oraz procesie tworzenia krajowego programu i strategii rozwoju sektora kosmicznego.

(ZPSK)