POLSA podpisała wstępne porozumienie o współpracy z Brazylijską Agencją Kosmiczną.

Podczas oficjalnej wizyty w Brazylii, prof. Marek Banaszkiewicz, prezes Polskiej Agencji Kosmicznej, podpisał z prezesem Brazylijskiej Agencji Kosmicznej (AEB), José Raimundo Braga Coelho, porozumienie o współpracy nad wykorzystaniem i eksploracją przestrzeni kosmicznej

Dokument stanowi niezbędne przygotowanie do rozwoju współpracy między Polską a Brazylią w dziedzinie astronautyki. Jego ważność określona została na 5 lat. Obejmuje takie dziedziny jak nauki kosmiczne, astrofizykę i badania Układu Słonecznego, użytkowanie danych satelitarnych, klimatologie, telekomunikację i eksperymenty naukowe, wymianę danych naukowych, ekologiczne paliwa dla satelitów, małe rakiety nośne itd.

W polskiej delegacji uczestniczyli również: wicemarszałek Sejmu Jerzy Wenderlich, ambasador Polski w Brazylii Andrzej Braiter, attache wojskowy przy ambasadzie Polski komandor Janusz Pałka, wiceprezes POLSA gen. Lech Majewski, szef parlamentarnego zespołu ds. przestrzeni kosmicznej Bogusław Wontor, dyrektor Polskiej Grupy Zbrojeniowej Jolanta Świeściak, i prof. Piotr Wolański z Instytutu Lotnictwa.

(AEB)