Kontrakty Arianespace, Orbital i Boeinga

O nowych kontraktach poinformowały w ostatnim tygodniu firmy Arianespace, Boeing i Orbital.

Sentinel-1B poleci z Arianespace

Arianespace pochwaliła się wczoraj podpisaniem umowy z Europejską Agencja Kosmiczną na wyniesienie satelity Sentinel-1B, drugiej misji radarowej programu Copernicus dla Unii Europejskiej.

Sentinel-1B jest to bliźniak satelity Sentinel-1A, wyniesionego na początku kwietnia rakietą Sojuz. Taka sama rakieta zostanie użyta przy wyniesieniu satelity 1B. Start również odbędzie się z Gujańskiego Centrum Kosmicznego.

Statek z radarem z syntetyczną aperturą, pracujący w paśmie C, będzie obserwował Ziemię z orbity heliosynchronicznej z wysokości ok. 690 kilometrów. Satelita ma masę 2300 kilogramów i powstał w zakładach Thales Alenia Space.

Pierwsze zamówienia GeoStar-3

Również 17 lipca amerykańska firma Orbital Sciences Corp. (OSC) ogłosiła, że zamówiono u niej dwa pierwsze satelity telekomunikacyjne oparte o platformę GeoStar-3. Jednocześnie wykupiono też miejsce na rakiecie Antares, co będzie drugą komercyjną pozycją w manifeście startowym tej konstrukcji.

Klientów na GeoStar-3, wersję GeoStar-2 oferującą większe moce, nie ujawniono.

Boeing dla Intelsata

Ósmego lipca kontrakt na budowę satelity 35e Epic Next Generetion otrzymał od Intelsata koncern Boeing. Jest to dziewiąte zamówienie tej firmy na satelitę opartego o platformę 702MP.

Platforma 702MP ma podobne możliwości co większa 702HP, ale jest konstrukcyjnie nowsza i posiada uproszczony system napędowy. Dodatkowo, jest kompatybilna z całą gamą rakiet nośnych: Atlas, Ariane, Falcon, Proton i Zenit (Sea Launch).

(Arianespace, SN, Boeing)