OSIRIS-REx przeszedł CDR

Sonda OSIRIS-REx przeszła przegląd CDR i jest gotowa do przejścia do fazy montażu i kompletacji.

Między 1 a 9 kwietnia odbył się kluczowy przegląd konstrukcyjny CDR sondy Origins Spectral Interpretation Resource Identification Security Regolith Explorer (OSIRIS-REx). Panel ekspertów NASA i zewnętrznych instytucji dokonał krytycznego przeglądu konstrukcji sondy przygotowanego przez firmę Lockheed Martin.

Przegląd zakończył się pomyślnie, co oznacza, że projekt sondy może wejść w fazę montażu i kompletacji, zarówno samego statku, jak i instrumentów naukowych oraz infrastruktury naziemnej. Jak wyjaśnia Gordon Johnston, dyrektor wykonawczy programu OSIRIS-REx, “to ostatni krok podjęty w celu przejścia od papieru do produktu”. “To potwierdzenie, że ostateczny projekt jest gotowy na przygotowania do startu”.

Start OSIRIS-RExa planowany jest na jesień roku 2016. Spotkanie z asteroidą Bennu na 2018, a przywiezienie próbek na Ziemię na 2023. Sonda będzie przenosiła 5 instrumentów naukowych do zdalnego badania Bennu. Po roku badań na odległość sonda będzie miała za zadanie pobrać około 60 gram próbek z powierzchni asteroidy i przywieźć je na Ziemię w celu dalszych badań. Celem badań będzie próba poznania składu materii budującej Układ Słoneczny na wczesnym etapie jego życia.

Do 30 września osoby z całego świata mogą wysyłać swoje nazwiska, które to zostaną umieszczone na mikrochipie na pokładzie sondy.