Polcon 2013

W czwartek 29 sierpnia w Warszawie rozpoczął się festiwal fantastyki Polcon. W jego ramach odbędą się również Dni Nauki, na których nie zabraknie prelekcji astronautycznych.

Dni Nauki do niedzieli będą odbywały się na terenie Gmachu Fizyki Politechniki Warszawskiej. Na tę część festiwalu Polcon można wejść bez opłat.

Poniżej przedstawiamy listę prelekcji o tematyce astronautycznej:

• Czwartek, godzina, 20, How to bake a mission? Czyli przepis na satelitę,
  • Piątek, godzina 13, My God, it’s full of planets,
  • Piątek, godzina 20, Wyścig kosmiczny na początku XXI wieku,
  • Sobota, godzina 10, Świat satelitów wokół nas – po co? jakie? dlaczego?
  • Sobota, godzina 11, Lot na Marsa jako strzał do ruchomej tarczy,
  • Sobota, godzina 19, Czy cztery koła wystarczą, by podbić kosmos? Łaziki pracujące w ekstremalnych warunkach.

W sobotę między 14 a 17 odbędzie się również panel kosmiczny współorganizowany przez Studenckie Koło Astronautyczne Politechniki Warszawskiej. Gośćmi będą:
– dr Krzysztof Ziołkowski – polski astronom, specjalista w dziedzinie badań ruchów komet i planetoid oraz dynamiki Układu Słonecznego. Był wieloletnim redaktorem naczelnym miesięcznika poświęconego tematyce astronomicznej “Urania”. Obecnie pracownik Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk, gdzie przez wiele lat pełnił funkcję sekretarza naukowego.
– Rafał Burek – inżynier konstruktor, absolwent specjalności Technologie Kosmiczne na wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Posiada specjalizację ze sterowania i kontroli satelitów oraz sond kosmicznych. Na co dzień zajmował się sterowaniem kosmicznych teleskopów Herschel i Planck.
– oraz Michał Moroz, zastępca redaktora naczelnego serwisu Kosmonauta.net i pracownik Instytutu Studiów Klasycznych, Śródziemnomorskich i Orientalnych Uniwersytetu Wrocławskiego.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem: