Prezes Arianespace szefem CNES

3 kwietnia prezes Arianespace Jean-Yves Le Gall został mianowany prezesem CNES – francuskiej agencji kosmicznej.

W środę 3 kwietnia francuska rada ministrów mianowała Jeana-Yvesa Le Galla, wieloletniego prezesa Arianespace, nowym prezesem Centre National d’Études Spatiales, czyli francuskiej agencji kosmicznej.

Urodzony w 1959 roku Jean-Yves Le Gall ukończył inżynierskie studia na École Supérieure d’Optique (1981). Doktorat Paris-Sud University uzyskał w 1983 roku. Karierę naukową rozpoczął w 1981 jako naukowiec laboratorium astronomiczno-kosmicznego przy CNRS. W 1985 wszedł w struktury generalnego dyrektoriatu ds. przemysłu, a w 1988 został doradcą technicznym przy ministerstwie poczty, telekomunikacji i przestrzeni kosmicznej. W 1993 roku został prezesem Novespace. W 1996 był zastępcom dyrektora generalnego CNES. W 1998 został mianowany prezesem i dyrektorem wykonawczym Starsem. Trzy lata później, dyrektorem wykonawczym Arianespace, a w 2007 dodatkowo również prezesem tejże firmy.

Jean-Yves Le Gall w krótkim oświadczeniu podziękował prezydentowi Françoisowi Hollande’owi i rządowi za okazany zaszczyt i mianowanie prezesem CNES. Le Gall oddał również hołd wszystkim pracownikom CNES, którzy sprawili czym agencja jest dzisiaj, oraz poprzednim prezesom i dyrektorom generalnym, których teraz będzie następcą.

Arianespace jest w trakcie wyboru nowego zarządu.

(CNES, Arianespace)