Sojuz TMA-06M przycumował do ISS

Dzisiaj o godzinie 14:29 (CEST) po dwóch dniach lotu statek kosmiczny Sojuz TMA-06M przycumował do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. O godzinie 17:15 CEST właz do modułu Poisk został otwarty i trójka nowych załogantów weszła na pokład ISS. Oleg Nowickij, Jewgienij Tariełkin oraz Kevin Ford spędzą na stacji następne 5 miesięcy.

Trzech nowych astronautów zostało powitanych przez Jurija Malenczenko, Sunitę Williams oraz Akihiko Hoshide. Dla rosyjskich astronautów Tariełkina i Nowickiego jest to pierwszy lot w kosmos. Kevin Ford w 2009 roku był pilotem Discovery w ramach misji STS-128

{youtube}6dQMLmCHxtg{/youtube}
Zapis z dzisiejszego cumowania / Credits: SpaceVidsNet

Cała szóstka razem będzie stanowić 33 stałą załogę ISS. W najbliższych dniach będzie miała dużo pracy. W niedzielę, 28.10 od Stacji przy pomocy ramienia SSRMS odłączony zostanie Dragon. Kapsuła firmy SpaceX wyląduje kilka godzin później z cennym ładunkiem u wybrzeży Kalifornii.

31.10 w kierunku stacji wystrzelony zostanie statek Progress M17-M. Cumowanie do ISS nastąpi jeszcze tego samego dnia. Będzie to już drugi lot Progressa do ISS na nowej, przyśpieszonej trajektorii. Dotychczas z racji mechaniki orbitalnej wszystkie pozostałe statki kosmiczne docierały do celu w dwa dni.

Na 1.11 zaplanowano spacer kosmiczny. Sunita Williams oraz Akihiko Hoshide wyjdą na zewnątrz stacji, aby naprawić przewód w systemie chłodzącym lewych paneli słonecznych.

Williams, Hoshide i Malenczenko wrócą na Ziemię 18 listopada. Następna trójka astronautów: Roman Romanienko, Chris Hadfield i Thomas Marshburn wystartuje 19.12 Sojuzem TMA-07M.

SFN