II Pogórzańskie Atrakcje Naukowe – relacja

W ostatnich dniach w Łużnej (woj. małopolskie) trwał szereg wydarzeń związanych z nauką i edukacją. Na II Pogórzańskich Atrakcjach Naukowych wzięło udział także kilka organizacji związanych z astronautyką.

Na Atrakcjach Naukowych w Łużnej pojawiło się wielu przedstawicieli polskiej astronautyki – m.in. Centrum Badań Kosmicznych, Polskie Towarzystwo Rakietowe, Studenckie Koło Astronautyczne przy Politechnice Warszawskiej, Mars Society Polska, a także strony Kosmonauta.net i Kosmicznapolska.pl. Serwis Kosmonauta.net przygotował wystawę fotograficzną pt. “Koniec programu wahadłowców” oraz prezentację o misji STS-135.

Przedstawiciele Polskiego Towarzystwa Rakietowego zorganizowali warsztaty rakietowe oraz odpalili kilka rakiet skonstruowanych w trakcie Atrakcji. Przedstawiciele z Centrum Badań Kosmicznych zaprezentowali model satelitów BRITE-PL oraz instrumentu CHOMIK. Z kolei przedstawiciele Politechniki Białostockiej (związani z Mars Society Polska) zaprezentowali łazik MAGMA2, który wygrał tegoroczne zawody University Rover Challenge.

W zeszły weekend w II Atrakcjach Naukowych wzięło udział kilkanaście tysięcy widzów, co wyraźnie pokazuje, że jest duże zainteresowanie nauką i edukacją w Polsce – a dzięki odpowiednio przygotowanym i przeprowadzonym wydarzeniom to zainteresowanie będzie jeszcze większe.

{youtube}0r_RBDp77oA{/youtube}
Relacja z II Pogórzańskich Atrakcji Naukowych Łużna 2011 / Credits –

Inną, dłuższą relację z tego wydarzenia można zobaczyć na stronie gorlice.tv.