ATV-3 w Gujanie

Automatyczny statek transportowy ATV-3 przybył do Gujany Francuskiej.

ATV-3 “Edoardo Amaldi” dotarł drogą morską do Gujany Francuskiej, poinformowała 26 sierpnia firma Arianespace, która wystrzeli go rakietą Ariane 5 w 2012 roku.

Wyładunek ATV-3 / Credits: ArianespaceATV-3 przybył do Kourou na pokładzie statku MN “Toucan”, typu ro-ro – specjalnie zaprojektowanego dla Arianespace statku morskiego. “Toucan” został zwodowany w 1996, a bliźniaczy MN “Colibri” – w roku 2000. Statki charakteryzują się dużą stabilnością podczas żeglugi, a jednocześnie małym zanurzeniem.

ATV wyruszył trzy tygodnie temu z niemieckiego portu Bremerhaven. “Edoardo Amaldi”, nazwany tak po włoskim fizyku badającym promieniowanie kosmiczne i orędowniku wspólnych badań europejskich, przebył drogę z Europy do Ameryki Południowej podzielony na 3 części. Każda z nich umieszczona była w hermetycznym pojemniku. Towarzyszyło im 45 innych kontenerów z osprzętem i aparaturą badawczo-pomiarową.

ATV przewiezie do ISS w przyszłym roku zapas wody (285 kg), tlenu, paliwa (ponad 3 tony), żywności i wyposażenia (ok. 2 ton). Zostanie też wykorzystany do podniesienia orbity ISS.

Po spełnieniu swojej misji spłonie w atmosferze.

Źródło: Arianespace