Folder portugalskiego sektora kosmicznego

Portugalska Fundacja Nauki i Technologii (FCT) wydała katalog przedstawiający krajowy sektor kosmiczny i jego działalność.

Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT), czyli Fundacja Nauki i Technologii, działająca przy Ministerstwie Nauki, Technologii i Szkolnictwa Wyższego, opublikowała folder przedstawiający portugalskie firmy i instytucje sektora kosmicznego oraz ich działalność.

Portugalia wstąpiła do ESA 14 listopada 2000, ostatniej zimy świętowała więc 10 lat udziału w Europejskiej Agencji Kosmicznej. W ciągu 10 lat obecności Portugalii w ESA sektor kosmiczny w tym kraju wzrósł 30-krotnie (pod względem ilości zatrudnionych), a zyski firm aerokosmicznych wzrosły 6-krotnie. W tym czasie powstało około 30 przedsiębiorstw, wiele z nich stworzonych od podstaw (start-up), zajmujących się technologiami kosmicznymi. Inwestycje ponad 100 milionów euro przyczyniły się do realizacji ponad 1000 projektów związanych z kosmosem, przeprowadzonych przez podmioty przemysłowe i akademickie. Portugalia bierze udział we wszystkich głównych programach Europejskiej Agencji Kosmicznej, jak Galileo, obserwacje Ziemi (EO) czy misje naukowe i robotyczne.

Folder, liczący 86 stron, przedstawia 23 firmy i 12 instytucji naukowych ściśle związanych z przemysłem i badaniami aerokosmicznymi. Dokument zamyka matryca technologii, która w prosty sposób pokazuje dziedziny najlepiej spenetrowane przez portugalskie firmy i instytucje.

Zapraszamy do lektury.

Dokument do pobrania ze strony FCT (link bezpośredni).

Źródło: COSMOS