Kosmo 3000

18 lipca 2011 roku na łamach serwisu Kosmonauta.net pojawił się artykuł numer 3000.

Artykuł numer 2000 został opublikowany na Kosmonaucie 5 listopada 2010 roku. Napisanie kolejnego tysiąca artykułów zajęło nam około osiem i pół miesiąca. Oznacza to, że ten tysiąc tekstów pojawił się nieco szybciej niż wcześniejszy, drugi tysiąc artykułów.

Który z naszych artykułów jest tym o numerze 3000? Trochę czasu zajęło nam upewnienie się, gdyż czasem niektóre teksty są anulowane lub łączone z dwóch w jeden. Ostatecznie udało nam się ustalić, że jest to artykuł o pierwszym zdjęciu Westy wykonanym przez sondę Dawn z orbity tej planetoidy.

Na przestrzeni ostatniego tysiąca artykułów nastąpiło wiele ważnych wydarzeń, o których pisaliśmy. Najważniejsze z nich to z pewnością misje załogowe STS-133 (nasz artykuł numer 2500!), STS-134 i STS-135.

Nie oznacza to jednak, że pisaliśmy jedynie o tym, co się dzieje “w wielkim świecie” – coraz więcej tekstów dotyczy spraw związanych z Polską. W ostatnich miesiącach staraliśmy się przekazać szerokie spektrum informacji z naszego kraju – od projektów satelitarnych BRITE-PL i PW-Sat, poprzez akcesję do Europejskiej Agencji Kosmicznej, aż po sukcesy w dziedzinie “marsjańskiej”. Ten trend zamierzamy utrzymać w przyszłości.

Dziękujemy wszystkim za odwiedziny i cenne komentarze. Mamy nadal zamiar informować o sprawach z branży kosmicznej, a także wspierać polskie działania astronautyczne. Jednocześnie mamy zamiar realizować nasze własne cele, czego przykładem są misje balonowe Hevelius, realizowane przez serwis Kosmonauta.net i Polskie Forum Astronautyczne.