Publikacja filmu z manewru Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Kilkanaście godzin po publikacji niesamowitych zdjęć z unikalnego manewru Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, NASA zaprezentowała film, który został nagrany podczas tego wydarzenia. Autorem filmu jest Włoch Paolo Nespoli.

24 maja 2011 roku kilkanaście minut po odcumowaniu kapsuły Sojuz TMA-20 kosmonauta Paolo Nespoli (z wnętrza Sojuza) wykonał serię zdjęć oraz nagranie wideo Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) oraz promu Endeavour. W trakcie tej sesji ISS wykonała unikalny manewr, dzięki któremu możliwe stało się wykonanie fotografii i filmu ukazującego rzadko obserwowane elementy Stacji.

7 czerwca nastąpiła publikacja długo oczekiwanych zdjęć. Kilkanaście godzin później NASA opublikowało wideo, które zostało nagrane podczas wspomnianego manewru ISS. Nagranie można zobaczyć poniżej.

{youtube}iOLh3Vxk0HM{/youtube}
Manewr ISS z dnia 24 maja 2011 roku / Credits –

Warto przyjrzeć się temu nagraniu – ukazuje ono symbol astronautyki załogowej ostatnich 30 lat wraz z obecnym – Międzynarodową Stacją Kosmiczną. ISS powstała w znacznej części właśnie dzięki wahadłowcom i będzie przebywać na orbicie przynajmniej do 2020 roku. Prawdopodobnie jednak już nigdy nie zadokuje do niej tak duży statek załogowy wielokrotnego użytku, jakim był prom kosmiczny.