Testy środowiskowe sondy Juno

Amerykańska sonda kosmiczna Juno przechodzi testy środowiskowe w ośrodku firmy Lockheed Martin koło Denver. Okno startowe do lotu w kierunku Jowisza otworzy się 5 sierpnia 2011.

Sonda Juno amerykańskiej agencji kosmicznej NASA jest w trakcie testów środowiskowych w ośrodku głównego konstruktora statku, firmy Lockheed Martin. Statek jest w pełni skompletowany i ma zainstalowane wszystkie instrumenty naukowe.

Zadaniem Juno będzie orbitowanie nad biegunami Jowisza, badając jego atmosferę i magnetosferę. Start sondy może odbyć się najwcześniej na początku sierpnia tego roku.

Na opublikowanym przez Lockheed Martin zdjęciu zobaczyć można skompletowaną sondę Juno po zakończeniu testów akustycznych i wibracyjnych. Takie badania przechodzi każdy statek kosmiczny. Sprawdzają one gotowość konstrukcji do przetrwania warunków startu rakietą nośną. Zdjęcie wykonano podczas sprawdzania instrumentu JADE (Jovian Auroral Distribution Experiment), zaraz po testach.

Obecnie sonda przebywa w komorze próżniowej w której przez 2 tygodnie będzie poddawana symulowanym warunkom orbity okołojowiańskiej.

W kwietniu Juno powinna zostać przetransportowana do Centrum Lotów Kosmicznych im. Johna F. Kennedy’ego, na Florydę, gdzie przejdzie ostatnie przygotowania przedstartowe.

Źródło: Lockheed Martin