Rosyjska firma planuje budowę prywatnej stacji kosmicznej

Niedawno kolejna firma ujawniła swoje plany odnośnie budowy prywatnej stacji kosmicznej. Tą firmą jest pochodząca z Rosji Orbital Technologies.

Obecnie trwają rozmowy z firmą RSC Energia zmierzające do podpisania kontraktu na opracowanie i budowę tej stacji. Dopiero po podpisaniu takiego kontraktu będą mogły rozpocząć się nad nią prace.

Stacja ma mieć możliwość obsługi nie tylko przez Sojuzy i Progresy, ale także przez inne kapsuły, które do tego czasu będą operować w przestrzeni (np: Dragon, ATV, Shenzou). Maksymalna liczba pasażerów ma wynieść 6 osób plus profesjonalny dowódca.

Commercial Space Station (CSS), jak nazwano tą stacje, ma znaleźć się na orbicie podobnej do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej co ma umożliwić współpracę oraz zwiększyć ich bezpieczeństwo. CSS z 20 m3 przestrzeni będzie o wiele mniejsza od ISS, lecz ma być bardziej komfortowa.

Loty mają trwać od 3 dni do pół roku. Pasażerami mają być prywatne osoby czy naukowcy chcący wykonać własne programy badawcze. Nie wyklucza się także wynajmowania stacji krajom zainteresowanym własnymi badaniami w stanie mikrograwitacji.

Projekt ma pochłonąć kilkaset milionów dolarów, jednak jak podają władze Orbital Technologies znaleziono już inwestorów.

CSS mogłaby zacząć pracę najwcześniej po 2015 roku.

{youtube}MHypYJZNXyU{/youtube}