Bigelow dołącza do Commercial Spaceflight Federation

Kilka dni temu Bigelow Aerospace dołączyło do Commercial Spaceflight Federation(CSF), organizacji skupiającej prywatne firmy działające na polu kosmicznym.

Bigelow Aerospace dołączył do tej organizacji jako jej pełnoprawny członek. W chwili obecnej firma ta pracuje nad dwoma ważnymi projektami: nadmuchiwanymi modułami dla stacji kosmicznych o których pisaliśmy niedawno oraz we współpracy z Boeing’iem nad kapsuła załogową CST-100.

Kapsuła ta ma służyć jako “kosmiczna taksówka” dla astronautów lecących na ISS oraz w przyszłości na stacje Bigelow. Budowana jest na bazie Oriona, ale bez jego części niezbędnych przy lotach BEO (Below Earth Orbit), więc będzie mogła pomieścić aż 7 ludzi. Kapsuła ta ma być kompatybilna z wieloma różnymi rakietami. Projekt jest finansowany przez NASA w ramach Commercial Crew Development (CCDev).

Commercial Spaceflight Federation jest amerykańską organizacją skupiającą firmy prywatne z przemysłu kosmicznego z wielu dziedzin z tym związanych. Misją tej organizacji jest promocja komercyjnych lotów załogowych, wyznaczanie wysokich standardów bezpieczeństwa oraz dzielenie się najlepszymi praktykami i wiedzą w przemyśle kosmicznym. Pełnoprawnymi członkami CSF w tej chwili są:

Armadillo Aerospace
Bigelow Aerospace