Jowisz znów dostał – nowy impakt na królu planet!

Dwóch astronomów amatorów niezależnie zaobserwowało trafienie obiektu w Jowisza. Poprzednie takie trafienie zarejestrowano zaledwie kilka miesięcy temu, w lipcu 2009 roku. Uderzenie miało miejsce 3 czerwca o godzinie 22:31 CEST.

Obiekt, który uderzył w Jowisza to zapewne niewielka planetoida lub kometa. Na razie brak szacunków wielkości obiektu, jednak spodziewane jest wytworzenie ciemnego śladu w atmosferze największej planety Układu Słonecznego.

Zdjęcie dołączone do tego artykułu prezentuje moment uderzenia obiektu w Jowisza. Uderzenie (biała kropka) miało miejsce 3 czerwca 2010 o godzinie 22:31 CEST.

Po raz kolejny na przestrzeni kilkunastu lat Jowisz zderza się z niewielkimi obiektami. W 1994 roku kometa (a raczej szereg małych komet) Shoemaker-Levy 9 uderzyła w Jowisza, tworząc serię śladów w atmosferze planety. W lipcu 2009 roku mniejszy (i pojedynczy) obiekt uderzył w tę planetę. Czyżby takie uderzenia były częste? Coraz więcej na to wskazuje.

Źródła wiadomości:
spaceweather
astropolis
strona obserwatora