Kosmiczny certyfikat dla koreańskiej żywności

Produkty spożywcze przeznaczone do spożycia w przestrzeni kosmicznej produkowane przez Koreę Południową otrzymały certyfikat rosyjskiego laboratorium. Informacje tę ujawnił w środę Koreański Państwowy Instytut Badań Żywności (KFRI). Podano do wiadomości, że łącznie dziesięć rodzajów specjalnie wytworzonych produktów spożywczych, w tym tradycyjnych koreańskich potraw zdobyło certyfikat Instytutu Problemów Biomedycznych Rosyjskiej Akademii Nauk (IBMP) po przejściu licznych testów, KFRI napisało w oświadczeniu.

Wszystkie produkty żywnościowe uwzględniają również różne gusta astronautów europejskich i aby mieć dłuższy okres ważności, zostały wyprodukowane w warunkach wysokiego ciśnienia i wysokiej temperatury, tak aby ostatecznie zawierały poniżej pięciu procent wilgotności.

Nowe produkty będą z początku testowane podczas trwania rosyjskiego eksperymentu Mars 500, gdzie sześciu kandydatów zostanie zamkniętych w specjalnym habitacie całkowicie odizolowanym od świata zewnętrznego, w celu symulowania całego, długiego lotu na Czerwoną Planetę, lądowania i powrotu na Ziemię. W trakcie jej trwania spróbują oni owej żywności w celu sprawdzenia jej przydatności w misjach długoterminowych.

Prowadzone w trakcie symulowanej wyprawy eksperymenty mają pomóc rozwiązać problemy, z którymi mogą spotkać się astronauci.

IBMP oraz NASA są jedynymi instytucjami mogącymi poświadczyć zdatność żywności i napojów do spożycia w przestrzeni kosmicznej.

Produkty spożywcze wytworzone przez Koreę Południową zdobyły już certyfikat IBMP w kwietniu 2008 roku, gdy po raz pierwszy w kosmos poleciała Koreanka Yi So-Yeon, a wraz z nią sześć rodzajów żywności i napojów, przeznaczonych do spożycia w przestrzeni kosmicznej.

źródło:  SpaceTravel.com