Rozpoczyna się wymiana anten Deep Space Network

NASA oficjalnie rozpoczęła zastępowanie anten systemu Deep Space Network. 24 lutego rozpoczęto prace nad budową nowej anteny DSN nieopodal Canberry, w Australii.

Zgodnie z rekomendacjami niezależnych analiz, NASA rozpoczęła proces zastępowania starych 70 metrowych anten urządzeniami nowej generacji, z antenami 34 metrowymi. Projekt ma zostać zakończony w 2025 roku.

Trzy 70 metrowe anteny Deep Space Network znajdują się koło Goldstone (USA), Madrytu (Hiszpania), i Canberry (Australia). Liczą sobie już ponad 40 lat, co odbija się na ich funkcjonowaniu.

Nowe anteny będą mogły pracować na większej liczbie częstotliwości. Będą dostosowane do pracy w paśmie Ka, wyższej i bardziej przepustowej częstotliwości, która będzie używana przez misje NASA zatwierdzone po 2009 roku. Cechować się będą też niższymi kosztami utrzymania.

Trzy nowe anteny powstaną w Australii do 2018 roku, o czym decyzja zapadła w 50 rocznicę współpracy amerykańsko-australijskiej w śledzeniu obiektów kosmicznych.

“Nie ma lepszego sposobu na uczczenie 50 rocznicy współpracy i partnerstwa w eksploracji nieba z rządem Australii, niż odnowienie naszego poświęcenia i inwestycją w nowe możliwości, potrzebne w następnych pięciu dekadach”, powiedział Badri Younes, zastępca dyrektora ds. nawigacji i łączności kosmicznej w centrali NASA w Waszyngtonie.

NASA dąży do unifikacji i integracji swojego potencjału łącznościowego w postaci sieci o większych możliwościach. Ośrodkiem koło Canberry zarządza dla NASA Organizacja Badań Naukowych i Przemysłowych Wspólnoty Australijskiej.

Źródło: SpaceDaily.com