Kokaina w Orbiter Processing Facility!

Znaleziono kokainę w jednym z hangarów Orbiter Processing Facility (OPF) – czyli tam, gdzie prom Discovery jest przygotowywany do kolejnej misji w kosmosie. OPF jest miejscem tylko dla upoważnionej kadry NASA. Trwają poszukiwania osoby, która zostawiła lub podrzuciła ten narkotyk.

Kokaina – jak i inne narkotyki – jest substancją zakazaną w kręgach NASA i zarząd tej organizacji traktuje sprawę bardzo poważnie. Narkotyk ten odkryto w budynku, do którego wstęp mają jedynie pracownicy NASA, głównie pracujący nad przygotowaniem promu do kolejnej misji kosmicznej – wymagane są specjalne identyfikatory. Z tego powodu zarządzono testy na obecność narkotyków w organizmie wszystkich osób, które miały prawo wstępu do OPF (łącznie około 200 osób).

W chwili obecnej nie wiadomo kto i dlaczego podrzucił lub pozostawił kokainę w OPF. Jest to dość poważny incydent, bowiem prace przy promie z reguły należą do skomplikowanych i wymagających w wielu miejscach odpowiednio wysokiej czystości oraz koncentracji pracownika.

Prom Discovery powinien wystartować w marcu tego roku w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Misja będzie nosić oznaczenie STS-131.

Źródło wiadomości: