Mars Direct na posiedzeniu komisji Augustine

5 sierpnia 2009 roku, w ramach posiedzenia komisji Augustine, swoją opinię o kierunku rozwoju załogowej astronautyki NASA wygłosił dr Robert Zubrin. Tematem przewodnim opinii był oczywiście Mars, który wg dr Zubrina powinien być bezpośrednim celem załogowych lotów kosmicznych. W części głównej artykułu prezentujemy nagranie wystąpienia dr Zubrina przed komisją Normana Augustine.

Doktor Robert Zubrin jest chyba najbardziej znanym zwolennikiem załogowej misji marsjańskiej. Jego propozycja misji nosi nazwę Mars Direct i jest znana społeczności naukowej już od ponad dziesięciu lat. Koncepcja Mars Direct zakłada bezpośredni lotu człowieka na Czerwoną Planetę, bez etapów pośrednich (jak np Księżyc). Wg dr Zubrina kluczem do sukcesu załogowych wypraw na Marsa jest wykorzystanie lokalnych planetarnych zasobów – takich jak na przykład marsjańskiej atmosfery w celu wyprodukowania paliwa rakietowego.

Komisja Normana Augustine, debatująca nad możliwymi kierunkami rozwoju amerykańskiej astronautyki załogowej, poprosiła o udział i wygłoszenie swojej opinii dr Roberta Zubrina. Poniżej prezentujemy nagranie dotyczące koncepcji Mars Direct.

{youtube}V0OJX52twGU{/youtube}