Falcon Heavy pionowo na stanowisku startowym

Elon Musk pokazał nowe nagranie ukazujące ustawianie pionowo rakiety Falcon Heavy na stanowisku LC-39A.

Najnowsze nagranie pojawiło się na Twitterze Muska w piątek 5 stycznia.

Na pokładzie Falcona Heavy znajduje się Tesla Roadster Muska, który zostanie wyniesiony na orbitę heliocentryczną wiodącą ku Marsowi. Zdania na temat ładunku są podzielone w środowisku astronautycznym. Jedni widzą w tym bardzo dobre posunięcie marketingowe, inni zaśmiecanie przestrzeni kosmicznej. Jednocześnie raczej żaden poważny klient nie zdecydowałby się na wyniesienie ciężkiego ładunku w debiutanckim locie orbitalny rakiety. Prawdopodobieństwo niepowodzenia jest tutaj zbyt duże.

Wysłanie Tesli jest także wyraźnym sygnałem dla NASA, że Musk jest w stanie wynieść znacznie większe ładunki poza niską orbitę okołoziemską.

Z drugiej strony debiutancki lot największej istniejącej dzisiaj rakiety opóźnia się do końca stycznia. Wpływ na to ma między innymi opóźniający się start Falcona 9 z tajnym ładunkiem ZUMA, który blokuje możliwości operacyjne SpaceX na jednym kosmodromie. Według najnowszych informacji lot z ZUMĄ wyznaczony jest na 8 stycznia, choć możliwe są opóźnienia.

(SpaceX)

• antek-mrówa on

Myślę, że Musk ma odpowiednią ekipę łazikowców. Tesla została przystosowana tak, żeby wytrzymać w przestrzeni kosmicznej.
      Pytanie -czy wyśle ładunek na orbitę Marsa.