Virgin Orbit pozyskał pierwszy kontrakt dla Departamentu Obrony

16 listopada Virgin Orbit poinformował o podpisaniu umowy z amerykańskim Departamentem Obrony na wyniesienie pierwszego ładunku wojskowego na pokładzie rakiety LauncherOne.

Nowy kontrakt

Pozyskany kontrakt jest wynikiem wielomiesięcznych rozmów między Virgin Orbit, Departamentem Obrony oraz Defense Innovation Unit Experimental (DIUx), wspierającej komercyjne działania wokół zastosowań obronnych. Wyniesionych zostanie szereg ładunków budowanych w ramach programu STP – Space Test Program. Ładunki tego programu zostaną wyniesione również przez rakiety nośne innych operatorów, przykładowo misję STP-2 ma wynieść należący do SpaceX Falcon Heavy.

Start ma odbyć się na przełomie 2018 i 2019 roku. Wcześniej, w drugim kwartale 2018 roku ma wystartować debiutancki lot LauncherOne. Rakieta nośna wypuszczana ze zmodyfikowanego Boeinga 747 o nazwie Cosmic Girl będzie wynosić małe ładunki na niską orbitę okołoziemską

Lot testowy samolotu Cosmic Girl / Virgin Orbit

i nowa spółka

Przy okazji podpisania nowego kontraktu Virgin Orbit ogłosił powstanie nowej spółki córki – VOX. Spółka z siedzibą w Stanach Zjednoczonych będzie zajmowała się obsługą lotów dotyczących amerykańskiego bezpieczeństwa narodowego na rakiecie LauncherOne. Nowa spółka pozwoli na pozyskanie większej ilości rządowych klientów.

(SN)