Nowe wieści z Virgin Orbit

Spółka należąca do Grupy Virgin planuje wysyłać małe satelity przy pomocy rakiety LauncherOne.

Richard Branson interesuje się nie tylko wynoszeniem turystów na wysokości suborbitalne. Dotychczas kosmiczne inicjatywy brytyjskiego multimilionera kojarzyły się głównie z działaniami spółki Virgin Galactic, która pracuje nad uruchomieniem lotów turystycznych z wykorzystaniem rakietoplanu SpaceShipTwo.

Druga kosmiczna inicjatywa Bransona to Virgin Orbit, która będzie próbować swoich sił w wynoszeniu małych ładunków na orbitę. Należąca do Grupy Virgin spółka została założona na początku tego roku. Nasza pierwsza wzmianka o Virgin Orbit pochodzi z początku marca.

Do wynoszenia ładunków ma służyć rakieta LauncherOne pierwotnie rozwijana w ramach spółki Virgin Galactic. Ma być zdolna do wynoszenia małych ładunków (do 200 kg) na orbitę synchroniczną ze Słońcem. Sama rakieta będzie startować z powietrza, wypuszczana ze zmodyfikowanego Boeinga 747 o nazwie CosmicGirl.

Obecnie w Virgin Orbit pracuje około dwustu osób. Ostatnio opublikowane zostało nagranie ukazujące przetestowanie silnika NewtonThree, który będzie zasilał główny stopień rakiety Launcher One. Test przeprowadzono 5 czerwca na pustyni Mojave w Kalifornii.

Nagranie z testu silnika NewtonThree / Virgin Orbit

13 czerwca ogłoszony został również CEO spółki. Grupa Virgin oraz Aabar, środowiska inwestycyjne ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich powołały do tej roli Dana Harta. Wcześniej przez 34 lata pracował w Boeinga, gdzie odpowiadał za rozwój programów satelitarnych przedsiębiorstwa.

(ParabolicArc)