Nowe pokolenie astronautów

Wraz z ogłoszonym naborem 22 grupy astronautów NASA pojawiła się ciekawostka. Po raz pierwszy po amerykańskiej stronie trening rozpoczęły osoby urodzone w latach 80-tych.

Siódmego czerwca ogłoszona została nowa grupa kandydatów na astronautów NASA. Wśród 12 osób znajduje siedmiu mężczyzn oraz pięć kobiet. Dziewięcioro z nich urodziło się w latach 80-tych, zaś trójka najmłodszych – Kayla Barron, Zena Cardman i Jessica Watkins to roczniki 1988.

Pierwszy wspólny wywiad nowej grupy astronautów NASA / NASA

Wang Yaping, pierwsza astronautka urodzona w latach 80-tych / CNSA

Po rosyjskiej stronie w korpusie kosmonautów trenują Denis Matwiejew, Nikołaj Tichonow, Sergiej Kudź-Swierczkow oraz najmłodszy, urodzony w 1985 roku Iwan Wagner.

Pierwsza osoba urodzona w latach osiemdziesiątych, która odbyła lot orbitalny pochodziła z Chin. Była to Wang Yaping, która spędziła w kosmosie 14 dni podczas misji Shenzhou-10.

Nowe pokolenie astronautów to osoby, które dorastały w cyfrowym świecie i tym samym w naturalny sposób korzystają z jego elementów. Oznacza to, że w praca w programach załogowych będzie powoli dostosowywała się do nowej rzeczywistości “cyfrowych tubylców” (ang. digital natives).