Wkrótce testy Dream Chasera w Edwards

Do bazy wojskowej Edwards dostarczony został testowy egzemplarz miniwahadłowca Dream Chaser. Wkrótce rozpoczną się testy konstrukcji w locie.

Budowany przez Sierra Nevada Corporation (SNC) Dream Chaser będzie niewielkim wahadłowcem, czyli pojazdem, który będzie łagodnie powracał z orbity dzięki sile nośnej skrzydeł i lądował jak samolot na pasie startowym w Kennedy Space Center na Florydzie. Wynoszony będzie na rakiecie Atlas V. Projekt samolotu kosmicznego był rozwijany pod loty załogowe na niską orbitę okołoziemską konkurując z kapsułami Dragon 2 (SpaceX) i Starliner (Boeing).

Animacja ukazująca lot Dream Chasera do ISS / Credits: SNC

W ramach testów w bazie Edwards zespół SNC ponownie spróbuje wylądować konstrukcją. W październiku 2013 roku pierwszy egzemplarz został mocno uszkodzony, po tym jak nie wysunęła się część podwozia. Nagranie z wypadku nigdy nie zostało opublikowane.

Dream Chaser dostarczony do bazy Edwards / SNC

Po wypadku SNC musiał wycować się z programu Commercial Crew realizowanego pod auspicjami NASA, a konstrukcji konkurencji zostały wybrane na obsługę przyszłych lotów załogowych do ISS. Pomimo niepowodzenia Sierra Nevada Space Corporation ponownie złożyła wniosek do NASA, tym razem na bezzałogowe misje logistyczne do stacji w ramach programu CRS 2 (Commercial Resupply Services). W tym przypadku udało się zdobyć kontrakt na przeprowadzenie co najmniej sześciu misji logistycznych. Pierwsze orbitalne loty z ładunkiem powinny odbyć się około 2019 roku. W 2021 ma również zostać przeprowadzona misja dla ONZ.

1. Nagranie z wypadku zostało opublikowane ,bo ja je widziałem i jak pamiętam jak siadał na pasie to bodajże prawe koło podwozia się nie wysunęło i przechylił się na prawo i opadł na prawe skrzydło i to go przeciągnęło z pasa na pobocze trawiaste i zaczął koziołkować i roztoczyła się nad nim Chmura pyłu i obraz przerwano. Tak to pokrótce widziałem ,ale to był czysty przypadek wertowania Inter.i gdzie to widziałem już nie pamiętam .To był jeden jedyny raz i potem już nie pokazywano tego ,widocznie Firma sobie zastrzegła. Sam pojazd jest świetny i szkoda że będzie tylko towarowy. Może kiedyś jak Firma Bigelow Zbuduje na Orbicie Hotel dla Snobów nadzianych w $. ,to Każdy milioner chcący spędzić Urlop w Hotelu kosmicznym Chciałby powracać Łagodnie z Orbity jak Samolotem i lądować na Lotnisku ,a nie w Oceanie ,albo Walnąć w ziemię Sojuzem.