Start Protona-M z Eutelsat 9B (29.01.2016)

Pierwszy rosyjski lot orbitalny w 2016 roku należał do rakiety Proton-M, która wyniosła satelitę Eutelsat 9B.

Do startu doszło 29 stycznia 2016 o godzinie 23:20 CET z kosmodromu Bajkonur. Rakieta Proton-M wyniosła satelitę telekomunikacyjnego Eutelsat 9B w drogę na orbitę geostacjonarną. Lot przebiegł prawidłowo i po nieco ponad 9 godzinach od startu Eutelsat 9B został uwolniony od stopnia Briz-M.  Start został wykonany w ramach komercyjnej usługi International Launch Services.

Start Protona-M z Eutelsatem 9B – 29.01.2016 / Credits – International Launch Services

Eutelsat 9B to satelita telekomunikacyjny o masie startowej 5175 kg. Satelita został zbudowany przez EADS Astrium na bazie platformy Eurostar-3000. Satelita został wyposażony w 66 transponderów na paśmie Ku oraz zestaw do łączności z europejskim systemem EDRS. Czas misji Eutelsata 9B to minimum 15 lat.

Był to piąty start rakiety orbitalnej w 2016 roku. Jeszcze przed końcem stycznia powinno dojść do startu chińskiej rakiety CZ-2D.

1. Robi wrażenie. Zarówno sam start ( nocne są chyba najpiekniejsze ) , jak i masa samego satelity, Jak by nie patrzeć to jest jednak 5 ton.