Start Ariane 5 z Intelsat 29E (28.01.2016)

Europejska rakieta Ariane 5 rozpoczęła 2016 rok wyniesieniem satelity Intelsat 29E.

Do startu doszło 28 stycznia o godzinie 00:20 CET z kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej. Rakieta Ariane 5 w konfiguracji ECA wyniosła na orbitę geostacjonarną transferową satelitę telekomunikacyjnego Intelsat 29E. Był to jeden z niewielu startów tej rakiety z pojedynczym “pasażerem”.

Start Ariane 5 z Intelsat 29E / Credits – Arianespace

Grafika prezentująca lot rakiety Ariane 5 z Intelsatem 29E - już po odrzuceniu rakiet pobocznych oraz osłony ładunku / Credits - Arianespace

Grafika prezentująca lot rakiety Ariane 5 z Intelsatem 29E – już po odrzuceniu rakiet pobocznych oraz osłony ładunku / Credits – Arianespace

Intelsat 29E jest pierwszym satelitą telekomunikacyjnym o “wysokiej wydajności”. Masa tego satelity to 6552 kg – jest to jeden z najcięższych satelitów telekomunikacyjnych, jaki kiedykolwiek wyniesiono w przestrzeń kosmiczną. Ten satelita bazuje na platformie 702MP firmy Boeing. Łącznie na pokładzie Intelsata 29E znalazło się aż 71 transponderów, z czego 56 na paśmie Ku. Satelita jest w stanie retransmitować od około 25 do 30 gigabitów danych na sekundę. Panele słoneczne tego satelity mają dostarczać przynajmniej 15 kW.

Kolejny start rakiety orbitalnej jest zaplanowany na 29 stycznia. Tego dnia rakieta Proton-M wyniesie na orbitę satelitę telekomunikacyjnego Eutelsat 9B.

(PFA, NSF)