MarsPolar – nowy projekt kolonizacji Marsa

Międzynarodowy zespół entuzjastów zaproponował nową koncepcję kolonizacji Marsa o nazwie Mars Polar.

Grupa entuzjastów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Rosji, Polski, Ukrainy i Stanów Zjednoczonych zdecydowała się na założenie przedsiębiorstwa, którego głównym celem będzie kolonizacja biegunowych obszarów Marsa.

MarsPolar nie będzie finansowany w ten sam sposób co podobny do niego Mars One. Członkowie zespołu w realizacji swoich planów chcą polegać przede wszystkim na funduszach publicznych i inwestorach. Siedzibą firmy staną się Zjednoczone Emiraty Arabskie, tam także ma powstać centrum kosmiczne MarsPolar.

Przyszli koloniści mają przejść dokładne badania psycho-fizyczne na Ziemi oraz przygotowania praktyczne i teoretyczne do podróży. Sama kolonizacja podzielona jest na kilka etapów. Cztery etapy to przygotowania urządzeń i systemów podtrzymywania życia na Marsie. Wysłanie sprzętu na Czerwoną Planetę wraz z robotami (łazikami, balonami) oraz nadmuchiwanymi habitatami. Załoga zostanie wysłana w piątym etapie.

Wybór miejsca lądowania – blisko krawędzi czapy zestalonego dwutlenku węgla przy biegunie północnym Marsa nie jest przypadkowy. Najprawdopodobniej znajdują się tam złoża wody, uwięzionej pod CO2. Będą mogli wykorzystywać ją przyszli koloniści.

Projekt jest jeszcze w powijakach i trudno wróżyć co ze sobą przyniesie. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że brak woli politycznej i konkretnych działań ze strony dużych agencji a także niechęć opinii publicznej do inwestowania w ryzykowne wyprawy astronautów poza ziemską orbitę, stymuluje grupy entuzjastów załogowej eksploracji Układu Słonecznego do podobnych pomysłów.

Źródło: MarsPolar

Ilustracja:

1. Aegis Maelstrom na

News obiegł agencje 6 dni temu, w tym linku jest więcej:

Co nie zmienia faktu, że to kolejne science-fiction z nierealistycznymi założeniami technicznymi i bez działającego modelu biznesowego.

Tak mnie to zastanawia: czy pomysłodawcy mieli do czynienia z jakimikolwiek prawdziwymi badaniami kosmosu? Kiedy my tu komentujemy, w wielu miejscach na świecie studenci, hobbyści czy małe agencje dłubią swoje małe, ale realne projekty: nanosatelity, rakiety sondujące i loty balonowe (m.in. z europejskiego kosmodromu w Szwecji), instrumenty wynoszone na MSK, protołaziki itp. sprawy. To są ciekawe i godne szacunku projekty.

Rozumiem, że można mierzyć wysoko – ale to musi mieć ręce i nogi. Inaczej od razu ogłaszamy na Kosmonauta.net projekt kolonizacji Europy i lądowanie człowieka na Plutonie. A czemu by nie.

2. Dołączam się do komentarza kolegi Gościa H. Oprócz kwestii wyprodukowania sprzętu, budowy infrastruktury i rozwijania potrzebnych technologii istotna jest kwestia finansowania bieżącej działalności firmy. Na czym będzie zarabiać, kiedy będzie to wszystko tworzyć? Na pewno ze sprzedaży koszulek, kubków i breloczków nie da się tego zrobić, ani z kaset wideo, ani z filmów DVD czy na YouTube. Krótki przegląd zespołu wskazuje na rosyjsko-ukraiński szkielet projektu. Do tego dodajmy bariery w przepływie technologii kosmicznych, które w obecnym klimacie politycznym nie będą szybko zniesione, czyli stara dobra rosyjska szkoła techniczna zostaje na polu bitwy. A tu wracamy do kwestii postawionej poprzednio – finansowania całego przedsięwzięcia. Plus strona polityczna. Historia MirCorp, Excalibur-Almaz czy innych firm, które pomimo ich wielkich obietnic, opierały się na wykorzystaniu rosyjskich rozwiązań pokazuje iż dojście do celów wymienionych na stronie MarsPolar droga jest wysoce ryzykowna i z dużym prawdopodobieństwem porażki. W żyznej krainie obietnic zmarło wielu.

3. Jest to bardzo dobre rozwiązanie ,tylko nie ma podane kto ten cały sprzęt który ma być wysłany na Marsa w 4-lotach Wyprodukuje -Baza, Habitaty, Łaziki ,Roboty autonomiczne ? 4-loty wyposażeniowe w cyklu 2-letnim daje 8-lat ,oczywiście jak co 2-lata będzie wysyłana tylko jedna Rakieta z wyposażeniem, a myślę że tak ,bo koszta wysłania 1-Rakiety i wyprodukowanie Habitatów też będzie potrzebować i dużej Kasy i czasu. problemów Technologicznych i Technicznych ,jak i Biologicznych jest mnóstwo do rozwiązania i w czasie przy założeniu że Każdy lot w tym 2-letnim Cyklu na Marsa i miękkie Lądowanie w jednym miejscu się uda przy tej Biegunowej Czaszy Lodowej , to daje od pomysłu do Kolonizacji i tak jakieś 20-lat. NASA też w tym czasie będzie Załogowo Lądować, to poco wychylać się przed szereg ,poco.?