Chiny wyniosły satelitę Shijian 11-08

Rakieta Chang Zheng 2C wyniosła wojskowego satelitę Shijian 11-08.

W poniedziałek 27 października o godzinie 06:59 GMT rakieta Chang Zheng 2C, startująca ze stanowiska nr 43/603 Centrum Wynoszenia Satelitów Jiuquan, wyniosła na orbitę wojskowego satelitę obserwacji Ziemi Shijian 11-08. Był to już trzeci chiński start w ciągu ostatniego tygodnia a 9 w tym roku.

Satelita trafił na orbitę o perygeum na wysokości 687 km i apogeum na wysokości 705 km. Nachylenie orbity wynosi 98,22°.

Oficjalne media chińska opisują satelitę jako misję naukową. Statek miał zostać zbudowany przez China Spacesat Co. Ltd., przy współpracy z China Aerospace Science and Technology Corp. Zachodni analitycy przypisują jednak tej serii przeznaczenie militarne. Najpewniej tworzą one konstelację satelitów wczesnego ostrzegania przed pociskami balistycznymi.

Jeszcze dzisiaj wieczorem, o 22:22 GMT, odbędzie się druga próba startu rakiety Antares-130 (pierwszy lot rakiety w tej konfiguracji) z automatycznym statkiem transportowym Cygnus, z misją CRS-3 “Deke Slayton” do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Rakieta wyniesie także 26 satelitów Flock-1d, satelitę RACE i Arkyd-3.