Surrey Satellite Technology Limited – profil firmy

Profil brytyjskiej firmy Surrey Satellite Technology Limited, lidera produkcji małych satelitów.

Surrey Satellite Technology Limited (SSTL) jest światowym liderem w produkcji małych satelitów, dostarczającym sprawdzonych misji kosmicznych z szerokiego zakresu zastosowań, między innymi obserwacji Ziemi, nauki i łączności. Firma projektuje i buduje, a także operuje zaawansowanymi technologicznie satelitami i stacjami naziemnymi za ułamek kosztów, które zwykle związane są z misjami kosmicznymi. SSTL zatrudnia 550 pracowników, zajmujących się budową platform satelitarnych, podsystemów i instrumentów optycznych.

Satelity RapidEye, od 1 do 5, i pracownicy SSTL / Credits: SSTL

Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w innowacyjnym podejściu do projektów, budowy i wystrzeliwania satelitów SSTL wysunęło się na czoło branży kosmicznej. Dążąc do zwiększenia dostępu do technologii kosmicznych, SSTL stara się przesuwać granice technologii, szukać innowacyjnych rozwiązań i rzucać wyzwania konwencjonalnym podejściom, dzięki czemu może zaoferować swoim klientom możliwość eksploracji kosmosu za przystępną cenę. SSTL zdobyło doskonałą reputację w dostarczaniu projektów na czas i w ramach wyznaczonych budżetów dzięki ograniczonemu udziałowi podwykonawców i możliwości budowy całych systemów we własnej placówce.

Do dziś SSTL zbudowało i wystrzeliło 41 satelitów, jak również dostarczyło szkolenia i programy rozwojowe oraz przeprowadziło konsultacje i badania naukowe dla ESA, NASA, rządów wielu krajów i dla firm komercyjnych, promując innowacyjne podejście do zwiększenia przystępności kosmosu.

SSTL z siedzibą w Guildford, w Wielkiej Brytanii, jest niezależną firmą w Grupie Airbus.