Zgromadzenie Ogólne ZPSK (22.05.2014)

Dwudziestego drugiego maja w Warszawie odbyło się Zgromadzenie Ogólne Związku Pracodawców Sektora Kosmicznego.

Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego (ZPSK) to bardzo ważna organizacja, która wspiera rozwój polskich rozwiązań z obszaru wysokich technologii związanych z przemysłem kosmicznym. ZPSK powstał pod koniec 2012 roku, w tym samym czasie, gdy Polska dołączyła do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Kosmonauta.net jest członkiem ZPSK od lipca zeszłego roku.

Do pierwszego zgromadzenia ogólnego ZPSK doszło 22 maja 2014 roku. Było to spotkanie podsumowujące pierwszy pełny rok działalności Związku. W części zamkniętej (obecni byli wyłącznie członkowie organizacji) doszło do kilku ważnych głosowań, które wpłyną na działalność Związku w najbliższych latach. Doszło także do ważnych dyskusji, m.in. na temat rekomendacji dla przyszłych kierunków rozwoju polskiego sektora kosmicznego.

W drugiej, otwartej części zgromadzenia, nastąpiło powitanie nowych członków ZPSK. Aktualnie ZPSK zrzesza trzydzieści podmiotów. Cztery nowe firmy, które dołączyły do Związku przedstawiono na tym właśnie spotkaniu.

Na tym spotkaniu był również obecny rzecznik przemysłowy ESA, który odpowiedział na wiele technicznych pytań związanych z działalnością i przetargami Agencji. Na pytania odpowiadali również przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki.

Jest pewnym, że w najbliższych latach ZPSK będzie reprezentować coraz więcej firm i instytucji naukowych. Polski sektor kosmiczny do 2017 roku może rozwijać się na preferencyjnych warunkach oferowanych przez ESA. Jednocześnie pojawi się coraz więcej możliwości na realizację projektów w ramach Narodowego Programu Kosmicznego.

Link do witryny ZPSK.